Har din bil automat gearkasse er det en rigtig god ide at få skiftet olie og filter + at få gearkassen skyllet igennem så man er sikker på at alt olie er skiftet,
Du vil opleve efter en skylning at du får blødere gearskift og gearskift på det rigtige tidspunkt uden at man føler den er længe om at skifte, ikke mindst så forlænger du leve tiden væsentligt.
Vi anbefaler max 80000km mellem en skylning.
Når man skyller en automat gearkasse, afmontere man bundkaret på gearkassen og skyller gearkassekøleren, dvs. oliekøleren er nu skyllet og det olie der løber ind i gearkassen fra køleren nu er helt rent.
Efterfølgende montere man nyt bundkar med filter og gearkassen er fyldes med korrekt mængde olie, altså det der svarer til et alm olieskift.
Det man så oplever nu er tankevækkende for som man ser på billede nr. 1 er olien til højre helt sort, det er den olie som nu kommer fra gearkassen som vi lige har skiftet men som nu bliver blandet med den resterende olie der står tilbage i converter + ventiler osv.
Nu starter vi skylningen hvor maskinen hele tiden sørger for der er den korrekte mængde olie på gearkassen, billede nr 2 viser den olie som kommer fra gearkassen ved endt skylning, billedet taler for sig selv.
Laver man kun et alm skift uden skylning skifter man ikke alt olien.
Det vil svare til man kun skifter halvdelen af sin motorolie ved service hvilket man jo naturligvis ikke gør.
Kontakt os for at få et tilbud på skylning af din autogearkasse.